tisdag 9 mars 2010

Sjukstuga och vårsol!



Jag tycker det är roligt att duka med olika skålar/tallrikar. Lite nytt, lite gammalt och med olika färger. Tycker däremot mest om vitt och pastellfärger som här med inslag av ljusblått.



Jag satte upp en knoppbräda i köket häromdagen. Det blir fint att dekorera köket med gamla köksredskap tycker jag.

Under en veckas tid har jag känt en obotlig trötthet. Mycket sjuka och mycket ensamtid med barnen har varit en del men även detta kalla och mörka. Vintern tycks aldrig försvinna. Även jag börjar nu tycka att det ska bli vår. Vi lär nog få vänta på vårblommorna i trädgården dock för där ligger fortfarande en meter snö.



Framför blommorna har jag gjort nya ljuslyktor i lite mer vårfärg, dimmgrön.

Mannen var borta hela helgen och jag och flickorna passade då på att åka till Ånnaboda för att åka pulka och mysa i den "sista" snön. Vi åkte även förbi en liten mysig butik på landet som heter " Tant grön ". Där köpte jag dessa fina ranunkler. På söndagen började idéerna tryta så det blev en tripp till Ikea. Det skulle vi aldrig ha gjort. Hela Örebro var på plats och det var ingen njutning att gå där. Vi kämpade oss igenom en fika och åkte sedan hem.

Natten mellan söndagen och måndagen var det då Elsas tur att kräkas. Så nu har ytterligare en kräk- och tvättävling avklarats. Jag väntar nu bara på att jag själv ska ramla dit och varför inte passa på när jag ändå firar min 30 års dag på lördag.



Idag lyser vårsolen och värmer på all snö men även på våra näsor. Krafterna börjar komma tillbaka och jag börjar känna mig gladare. Längtar nu efter våren då man kan sitta på balkongen, dricka sitt kaffe, läsa Lantliv och fundera, planera hur man vill ha det och vad man ska göra om denna gången ... :-) Längtar!

Vårkramar från

Inga kommentarer: