torsdag 18 mars 2010

Gamla tavelramar!





Ett projekt som nu är avklarat! Äntligen har jag fått bort den stora bruna Ikeatavlan. Jag gillar förvisso motivet på den men jag tycker däremot inte att den passar in hos oss just nu. Jag har istället målat två gamla ramar vita. Inspirationen till att sätta upp dem utan motiv har jag fått på Fröken Brogrens Veranda där vi var i helgen och fikade. En kul idé tycker jag.


Kvarlevorna av mina Ranunkler som jag köpte på Tant Grön i Vintrosa.



Mitt gamla symaskinsbord ändrar hela tiden skepnad. Just nu har det blivit ett ljusbord. Jag har satt ut olika ljuslyktor med tanken att inga av dem ska vara likadana.

Snart helg och min älskade mamma kommer till oss. Vi ska ha en mysig tjej helg.

Kram

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad mysig hörnan med fåtöljen har blivit!

Det har varit ordentligt med plusgrader i mer än ett dygn i rad här så nästan all snön är borta! Såg massor av snödroppar och vintergäck när jag var ute imorse - våren är på väg!!

Ha en superhelg och hälsa Lena. Och krama flickorna från mig :)

KRAM

Anonym sa...

Kul att se gamla tavelramar igjen! Jag "tapetserade" en vägg med ramar under studenttiden en gång på tidigt 90-tal. :) / Sofia Nubert-Jenssen