torsdag 27 januari 2011

Nu åkte julblommorna!







Jag tycker väldigt mycket om växter. MEN jag har aldrig tyckt om att ha samma växter i flera flera år utan vill gärna byta ut dem efterhand. Julblommor till jul, Krokus och Pärlisar till våren, Pelargoner till sommaren osv. Detta har min man ibland lite svårt för eftersom han inte tycker om att "döda" växter. En del växter sätter jag ner i källaren som en sista anhalt. Men numer tar min man med sig de utsorterade växterna till jobbet. Problemet är bara att det börjar bli fullt där också. Vart ska nu årets skörd av julstjärnor ta vägen?

Min underbara man blev dock väldigt glad över det fina lilla träd som jag köpte så ibland är mina knäppa idéer ganska bra ändå :-)



Flickorna fick dessa små söta Primula-blommorna på deras rum.

Kram Anna

1 kommentar:

Linda sa...

Hej Anna!
Sååå kul med alla nya inlägg, men tråkigt att du varit sjuk. Tyvärr är det samma här, med förkylningar - men vi verkar snart vara helt friska nu!! :D

Angående skrivbordet så är jag ju svag för vitt, men hade nog börjat med att ha det som det är - så kan du ju känna dig för. Tror det blir bra vilket som :)

Leo är helt vild nu, ålar/kryper och försöker resa sig mot allt - gäller att vara med! :)

Ha det bra och kramar småtjejerna! Och kramar till er vuxna också såklart!

PS. Jag har, precis som Magnus, svårt att ta död på växter.... men tycker också om att köpa nya... inte lätt det där...