tisdag 23 februari 2010

Syhörna!












Nu är äntligen syhörnan klar! Skåpen är målade och i helgen fixade vi en bänkskiva på Ikea som även den fick sin beskärda del av målarfärgen. Nu kliar det i fingrarna och man vill bara sätta igång att sy. Jag har massor av idéer och även saker som ska slutföras.

Jag märkte när jag hade tagit bilderna att jag omedvetet tagit in mintgrön som en accent. Inget jag tänkt på under tiden men det är en färg som jag gillar skarpt just nu, förutom vitt såklart. Känns som en vårfärg och är det något man längtar efter nu är det väl våren. Tyvärr verkar den dröja då det fortfarande snöar. Snart ser vi inte våra utemöbler i trädgården längre. Men jag ska inte klaga för egentligen tycker jag att det har varit en fantastisk vinter som man kanske inte får uppleva någon gång igen. Det är ju trots allt såhär en vinter ska vara.

Nu ska jag sätta igång att sy!







Ha en trevlig vecka!

Kram

Inga kommentarer: