måndag 8 februari 2010

Istappar!



Denna vinter har enligt mig varit helt fantastisk. Jag bara njuter!

Igår när jag var ute på min springrunda sprang jag förbi några radhus som hade istappar hängande från taket som huggtänder. De var ca en och en halv meter var och var vinklade in mot fönsterna. Det såg helt skräckinjagande ut. Våra istappar är inte nådiga de heller. Två meter långa och ca en decimeter breda från stupröret. Ändå har vi försökt att hålla undan och tar bort flera gånger i veckan.



Idag har vi en hemmadag. Elsa går inte på dagis måndagar och fredagar eftersom hon bara är där 15 timmar i veckan. Dagen är däremot lite upp och ner för Astrid har blivit förstoppad och bara kräks. När man är nio månader kräks man överallt! Så nu blir det tvättrace igen.



Hoppas ni får en trevlig vecka!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er! Håller med om att vintern är fantastisk i år, t.o.m här nere i skåne, men nu räcker det snart tycker jag :-) Vill ha snödroppar och krokusar... Men de dyker nog upp så småningom! Hoppas Astrid blir bättre snart!
Många kramar/ Malin