torsdag 11 februari 2010

Magsjuka!



Denna vecka har varit magsjukans vecka. Astrid har kräkt sedan i torsdags. Många turer med sjukvårdsupplysningen, barnmottagningen och BVC har det varit. Vi är nu inne på teorin om att hon har någon form av magsjuka. Men det har även spekulerats i om hon var förstoppad eller allergisk mot något. Nåväl, nu går hon på kuren att bara dricka vätskeersättning i ett dygn för att sedan blanda in lite tunt blandad majsvälling. Detta är nu andra omgången av denna kur skall tilläggas.

Magnus passade oxå på att få en släng av magsjukan och Elsa är dunderförkyld. Inte konstigt att man själv känner sig lite halvsjuk trots att man säkert är helfrisk.

Jag håller på att måla ett skåp som jag fått av mamma och pappa. Jag visar bilder senare. Min mamma hade under början av 90-talet en förkärlek till att måla allting "köttfärgat" som min man säger men jag skulle nog mer kalla det aprikos. Ni kan ju gissa vilken färg det kommer att få nu :-)



Kram

Inga kommentarer: