fredag 13 november 2009

Sovrum!





Vill visa vårt fina sovrum! Själv tycker jag att det är vårt finaste rum. Vi bor i en ganska stor 3:a med ett master bedroom vilket gör att vi får plats med ganska mycket saker. Fick inspiration av en annan blogg att visa sina rum. Jag kommer inte göra så men kände att jag ville visa vårt sovrum.

Jag har en stor kärlek till gamla saker som det finns en historia bakom. Speciellt saker som funnits i familjen/släkten eller gjorts av någon i släkten. Det virkade överkastet fick jag i 30 års present och det är min gammelfarmor som gjort det. Blev så glad för det. Kuddfodralen är det någon på pappas sida som har gjort, jag får återkomma med vem.




I vårt sovrum har även Astrid fått en hörna som sin. Även här finns saker som andra har gjort och som betyder väldigt mycket för mig och säkert även för Astrid när hon blir stor. Tavlan är det Astrids farmor som har virkat till hennes dop. Täcket som ligger på sängen har Astrids mormor gjort. På täcket har mormor sytt in hennes namn. Om man tittar riktigt noga på den gråa kattens tass så har vi satt på Astrids armband från sjukhuset. Lika gjorde vi med Elsas armband när hon föddes, fast hennes sitter på en nalle. Lite reklam får man ju oxå göra. Det är nämligen jag som gjort hjärtan på tråd som hänger på väggen. Syr sådana här för försäljning, hint hint ;-)

Trevlig helg!
Kram

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Så fint det är över sängen med alla hjärtan!

Ja det var konstigt att gå in i gamla huset, men superbra för mig, jag känner mig lugn, det är lätt att göra upp drömhuset till ännu mer än drömhus...= ), nu har jag kommit ner på jorden igen och känner att vi gjorde ett klokt val när vi flyttade, så skönt att känna lugn. Kan inte fatta att jag verkligen gick in i huset, hi,hi...

Stor kram L-L