söndag 13 september 2009

Vimplar och bokstavspåsar!



Jag har äntligen gjort mig en syhörna i sovrummet. Lite saker saknas dock som t.ex ett fint gammalt skrivbord. Har löst det så länge med saker vi redan hade i källaren. Däremot har jag gamla rosbilder som jag tror var min mammas och som jag verkligen gillar skarpt. Dessa hänger nu över min syhörna. Fint va?!





Överst ser ni bilder från Elsas rum. Den första bilden visar de vimplar som jag sytt till henne. Bilden bredvid är de bosktavspåsar som jag har börjat sy. Dessa är ett experiment för att komma fram till hur jag vill sy dem och hur de blir bäst i formatet. Har kommit fram till att l- och s-påsen blir bäst. Behöver däremot utveckla bokstavstrycken en aning eftersom de blir för utkletade i färgen när jag trycker dem.

Sen kommer mina ögonstenar. Visst har hon blivit stor min lilla bebis. Sitter i sin stol och äter gröt för glatta livet. Nu när hon blir mätt är hon en helt annan tös. Glad, lugn och sover bättre. Elsa har också vuxit mycket de senaste veckorna. Sedan hon började på dagis har hon nästan inte suttit i vagnen en enda gång när vi varit ute och gått. Här är hon med pappa och syster i stadsparken och leker medan mamma är hemma och städar.

Fler bilder kommer. Vimplar, tv-skåpet, liten byrå... Har massor att visa.

Kram kram Anna

Inga kommentarer: